سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به وبلاگ جذبه شیر فلاح خوش آمدیدخصوصی

 

شریفترین دانش، آن است که در اعضا و جوارح تو پدیدار شود . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?جذبه شیر

شنبه 88/3/9  ساعت 8:5 عصر

فعالیت کارشناسانه

 

گویا این‏گونه تصور میشود که عقبه‏ى کارشناسى دولت نهم، عقبه‏ى ضعیفى است یا اصلاً چنین عقبه‏اى وجود ندارد! من که هر روز حدود شاید شانزده، هفده تا روزنامه را با گرایشهاى مختلف از جریانهاى مختلف کشور مرور میکنم و مى‏بینم، این، عیناً یکى از همان نقاطى است که جریانهاى مخالف با این دولت مورد تأکیدشان است. ما تصور میکردیم که این‏گونه اظهارات و شایعه‏پراکنیها خیلى تأثیر ندارد، اما حالا مى‏بینیم نه، بى‏تأثیر هم نبوده است! یعنى شما که دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستید، واقعاً تصور میکنید که دولت، عقبه‏ى کارشناسى ندارد! نمیشود چنین قضاوتى بکنید، این‏طور نیست.

 

<**ادامه مطلب...**>

  

1. کارى که در کشور در این زمینه - چه در چالش بین‏المللىِ مربوط به کار هسته‏یى، چه در خود کار هسته‏یى - دارد انجام مى‏گیرد، کارى است که با حکمت و مشورت دارد انجام مى‏گیرد؛ این را ملت ایران بدانند. گاهى اظهار نگرانى مى‏شود که نبادا کارِ غیرمدبرانه‏یى انجام بگیرد؛ نبادا تصمیمات فردى گرفته بشود؛ نه، قضیه این‏جور نیست. خوشبختانه مسؤولان کشور در این مسأله هم‏رأى و هم‏فکرند؛ کار با مشورت، با تدبیر - از اول و در این دو سال و اندى هم همین‏جور بوده است - و با فکر جمعى انجام گرفته است و پیشرفت کرده‏ایم. بعد از این هم همین‏جور خواهد بود. افرادى مردم را نترسانند که ممکن است کار بى‏مشورت باشد، عجولانه باشد؛ نه، نخیر؛ کار دارد درست با حکمت و همه جانبه، با توجه به جوانب گوناگون، پیش مى‏رود.
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران‏‏   29 مهر 84

2. خوشبختانه آنچه که مسؤولان در طول این مدت و امروز تصمیم گرفته‏اند، متکى به کارِ کارشناسى و متکى به عقبه‏ى دوراندیش و خبره و وارد در مسائل سیاسىِ بین‏المللى و مسائل فنى است؛ مى‏فهمند چه کار مى‏کنند و درست عمل کرده‏اند.
در دیدار پرسنل نیروى هوایى   18 بهمن 84

3. در مجموعه‏ى کسانى هم که امروز در دولت و قوه‏ى مجریه مشغول فعالیت هستند، انسان مشاهده میکند که ذهنهاى باز، فعال و نگاههاى عالمانه در بین آنها زیاد است.
 ‏ در دیدار خبرگان منتخب ملت   9 شهریور 85

4. علاوه بر آنچه که انسان در نشانه‏هاى کارى آنها میتواند ببیند، در گزارشهاى رسمى و اطلاعاتى و دیدارهایى که ما با بعضى از وزراى محترم داریم، انسان دارد مشاهده میکند و مى‏بیند ذهنیت منطقى، متکى به نگاه علمى و دور از مسامحه‏کارى در محاسبه وجود دارد.
‏ در دیدار خبرگان منتخب ملت   9 شهریور 85

5. الان، برنامه‏ها این‏طور است. دارند فکر میکنند، کار میکنند، بررسى میکنند و بى‏وقفه اقدام میکنند و حرکت میکنند؛ این خیلى مغتنم است.
 در دیدار خبرگان منتخب ملت   9 شهریور 85

6. حالا گیرم که در فلان مسئله‏ى اقتصادى ممکن است نظرى داشته باشد که با نظر فلان کارشناس یکسان نباشد؛ خوب نباشد؛ این، از اهمیت و ارزش کار دولت نمیکاهد.
 در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى   18 مهر 85

7. یک نکته‏ى دیگرى که من در خلال اظهارات شما دوستان دیدم، این است که گویا این‏گونه تصور میشود که عقبه‏ى کارشناسى دولت نهم، عقبه‏ى ضعیفى است یا اصلاً چنین عقبه‏اى وجود ندارد! من که هر روز حدود شاید شانزده، هفده تا روزنامه را با گرایشهاى مختلف از جریانهاى مختلف کشور مرور میکنم و مى‏بینم، این، عیناً یکى از همان نقاطى است که جریانهاى مخالف با این دولت مورد تأکیدشان است. ما تصور میکردیم که این‏گونه اظهارات و شایعه‏پراکنیها خیلى تأثیر ندارد، اما حالا مى‏بینیم نه، بى‏تأثیر هم نبوده است! یعنى شما که دانشجو و جزو قشر زبده و نخبه هستید، واقعاً تصور میکنید که دولت، عقبه‏ى کارشناسى ندارد! نمیشود چنین قضاوتى بکنید، این‏طور نیست.
 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در دیدار دانشجویان نمونه‏ و نمایندگان تشکلها 27 مهر 85

8. امروز برنامه‏هاى مسئولان کشور براى ساختن و بِناى آینده در بخشهاى مختلف، برنامه‏هاى حساب‏شده و روشنى است.
 در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت   4 شهریور 86

9. من حرفهایى را که مخالفان شما و منتقدان باانصاف و بى‏انصاف شما در زمینه‏ى کارشناسى نشده بودنِ کارهاى دولت ذکر مى‏کنند، هیچ جدى نمى‏گیرم و آنها ملاک قضاوت من نیست؛ چون مى‏بینم که یک جاهائى کارهاى کارشناسى بسیار خوبى هم انجام مى‏گیرد.
  در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت   4 شهریور 86

10. رفتن به شهرها، رفتن به شهرهاى کوچک، همه‏ى نقاط کشور را زیر پا گذاشتن و هیچ نقطه‏اى از کشور را از منظر خبرگى و کارشناسى دور قرار ندادن، اینها چیزهاى باارزشى است.
  در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیأت دولت   4 شهریور 86

11. مطرح کردن نظریه‏هاى اجرائى دولت، قبل از ورود در مرحله‏ى آزمون و خطا، در دانشگاه‏ها و مراکز تحقیقاتى؛ این خیلى خوب است. البته من به شما عرض بکنم؛ مسئولین دولت و رئیس جمهور محترم غالباً مدعایشان این است که این کار را انجام میدهند؛ نمیشود گفت که مطلقاً نمیکنند. بنده بارها همین موضوع را به مسئولین، از جمله رئیس جمهورِ بسیار پر کار و زحمتکش و صمیمى‏مان گفته‏ام؛ ایشان هم میگوید ما مطرح میکنیم، در دانشگاه مطرح کردیم، یا فلان گروه تحقیقاتى اقدام کردند.
 در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاههاى شیراز   14 اردیبهشت 87

  

نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

22بهمن
آغاز غنیسازی 20درصدی اورانیوم از فردا
آیت الله جوادی: اخلال در 22 بهمن حرام است
رونمایی از هواپیمای تک سرنشین دو موتوره ایران
ده نمکی در برنامه دیروز، امروز ،فردا؛
رضازاده: احمدینژاد قویترین مرد جهان در عرصه سیاست است
پرچم ایران رنگ ستادهای مردمی دکتر احمدی نژاد
فعالیت کارشناسانه
سفر استانی
ریییس جمهور به کرمانشاه می رود تا اطلاع ثانوی یزدیها گوش به زنگ
عاشورا وغزه
سفر به سرزمین وحی
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

21739

بازدید امروز

7

بازدید دیروز

0

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

به وبلاگ جذبه شیر  فلاح خوش آمدیدخصوصی

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

بهار 1387
زمستان 1386

 لینک دوستان

هیئت 14 معصوم«ع»
شهدای طزنج
عباس فلاح
گوگل
یاهو
پارسی بلاگ
دیگر اندیشان
یاران احمدی نژاد

آوای آشنا

اشتراک